Tekst voor nieuwsbrief laten schrijven

Je wilt een nieuwsbrief maken. Maar hoe kom je aan goede artikelen? Wat zet je er in? En wie gaat het schrijven? Ik maak een plan en schrijf aansprekende content voor jouw nieuwsbrief, relatiemagazine of bedrijfsblad. Laten we starten.

Formule voor je nieuwsbrief bedenken

Weet je al wie je wilt bereiken, met welke boodschap en in welke toon? Mooi, dan kunnen we gelijk de inhoud bepalen. Zo niet, dan nemen we eerst de tijd om een goede formule te maken. Omdat alleen de strategische inzet van je nieuwsbrief of magazine bijdraagt aan het bereiken van je doelstellingen. Deze formule bedenken doen we tijdens een strategiesessie. Stapsgewijs bouwen we je nieuwsbrief op. Benieuwd hoe dat gaat en wat de kosten zijn? Mail me en ik leg het je uit.

Wat zet je in je nieuwsbrief?

Met een goede formule is het makkelijker te bepalen wat je in je nieuwsbrief zet. Zie het als een invuloefening. We bedenken voor elke rubriek een passend onderwerp. Testimonial? We vragen de nieuwe medewerker Pim naar zijn ervaring met het registratiesysteem. Terugblik op een event? Ik interview een aantal deelnemers en inspireer de lezers met de verrassende uitkomsten. Nieuwe voorzitter? We laten haar vertellen hoe zij zorgt dat alle partners duurzame keuzes maken. Krijg je een beetje een idee? Vertel mij wat er speelt en de ideeën komen vanzelf.

Nieuwsbrief schrijven

Yeah, eindelijk schrijven! Nu wordt het concreet. Zelf zie je het schrijven niet zitten of je hebt er de tijd niet voor (anders las je dit nu niet ;-), dus ik ga voor jou verhalen maken. Maar eerst lever jij input: het telefoonnummer van de collega die ik kan interviewen, het rapport met de uitkomsten van het onderzoek, de brief die bewoners ontvingen en bijvoorbeeld de uitnodiging voor een event. Met jouw input ga ik aan de slag. Ik schrijf de artikelen, stuur ze ter commentaar en lever ze voor de deadline bij je aan. Klinkt goed? Vertel wat jouw plannen zijn. Ik denk graag met je mee hoe we jouw doelen bereiken. Mail me jouw verhaal op barbel@burobarbel.nl

Wordt het drukwerk of online? 

E-mail nieuwsbrieven, online magazines of gedrukte bladen? Het draait om boeiende verhalen. Met de stem die bij jou en je merk past en waarin je doelgroep zich herkent. Tuurlijk, de verhalen moeten passen bij de manier waarop je ze leest. Vluchtig van een klein, scherm terwijl je wacht op de tram? Of rustig met een kopje espresso aan de tuintafel? Ik zorg dat jouw verhaal klopt. 

Nieuwsgierig hoe ik dat doe? Mail me jouw verhaal.