Website William Meister
Businessmentor William Meister had wisselende ervaringen met het ontwikkelen van websites en wilde deze keer een goede start maken. Zijn doel? Dat de website echt William Meister uitstraalt. Of dat is gelukt? Dat vertelt hij zelf.

opdracht:

Website 
William Meister

‘Barbel zoekt echt het geluid van de ondernemer en laat dat terugkomen in de teksten’

Opdracht: vang de kern en visie van mijn bedrijf in woorden op mijn nieuwe website.

Stap 1: strategiesessie voor beeld en tekst.

Beeld en tekst moeten kloppen. Zowel online als in de ontmoetingen die je hebt. Zo zorg je voor herkenbaarheid, betrouwbaarheid en een duidelijke positionering.

Samen met vormgever José bespraken we de wensen van William tijdens een strategiesessie. We doken in zijn onderscheidende kracht en hielpen hem bij marketingkeuzes. We stonden stil bij de wijze waarop je je doelgroep aanspreekt: welke woorden gebruik je en waarmee overtuig je hen? Dit alles vatten we samen in een brandlookbook en we ontwikkelden een structuur voor de nieuwe website. Samen vormden deze het uitgangspunt voor de vormgeving en tekst van de website williammeister.nl.

‘Ik vond de intake erg goed. En het document waarin uitgangspunten en tone of voice stonden, hielp mijn gedachten verder te stroomlijnen in het proces van een nieuwe website creëren.’

Stap 2: Interview en teksten schrijven

In een interview vertelde William mij alles over zijn bedrijf, producten en zijn klanten. Mijn doel: zorgen dat de tekst die ik schrijf goed aansluit bij de ondernemer, zijn visie en zijn klanten. En aanzet tot actie. We willen tenslotte niet alleen informeren, maar vooral overtuigen en nieuwe klanten werven.

‘Ik ben erg tevreden met de teksten die Barbel voor mijn nieuwe website schreef. Ze passen bij me als persoon en ondernemer. Die combinatie vind ik sterk.’

Bekijk zelf de website van William Meister.

“Benieuwd hoe ik

jouw geluid vang in tekst?”

Boek net als William
een strategiesessie.