Website Agenda voor Twente
In de Agenda voor Twente werken onderwijs, ondernemers, onderzoek en overheid samen. Ze zetten zich in om passende oplossingen te ontwikkelen voor maatschappelijke, technische en economische uitdagingen in de regio. Voor de digitale nieuwsbrief interview ik de kartrekkers.

opdracht:

Website
Agenda voor Twente

Het investeringsprogramma Agenda voor Twente kent vier actielijnen: Techniek als motor, Arbeidsmarkt & talent, Bereikbaarheid & vestigingsklimaat en als vierde Circulaire economie & duurzaamheid. De innovatietafels van de Agenda voor Twente helpen initiatiefnemers om hun ideeën kansrijk te maken.

In de rubriek Aan tafel met delen we verhalen uit de praktijk om te zien waar de tafels van de Agenda voor Twente aan werken.

John van der Vegt: ‘Maak er een doe-agenda van’

“Het borrelt in Twente van de ideeën om onze regio te versterken”, stelt John van der Vegt, voorzitter college van bestuur van ROC van Twente en voorzitter van de sturingscommissie van de Agenda voor Twente. “Met de Agenda helpen we kansrijke ideeën ontwikkelen en laten we de kracht van Twente zien.” Lees het hele verhaal van John van der Vegt.

Aleid Diepeveen: ‘Agenda brengt initiatieven samen en versterkt ze’

“Het is niet de vraag of we het kunnen”, stelt programmaleider Aleid Diepeveen over de maatschappelijk en economische uitdagingen in onze regio. “Alle bouwstenen hebben we in huis. Met de Agenda voor Twente brengen we deze bouwstenen bij elkaar.” Bekijk het interview met Aleid Diepeveen.

Martha van Abbema: ‘Tafel zorgt voor onverwachte samenwerkingen’

Ze was verrast door de uitkomst van haar eerste tafelbijeenkomst. “Van schildersbedrijf en afvalverwerker tot onderwijs en wegenbouw. We zaten aan tafel met mensen uit totaal verschillende sectoren die elkaar nog niet kenden”, illustreert voorzitter Martha van Abbema. “Juist die mix zorgde voor onverwachte invalshoeken en goede ideeën voor circulaire economie en duurzaamheid.” Lees de rest van het interview met Martha van Abbema.

‘Mooi interview en knap wat je

met weinig woorden kunt zeggen’

Ook een interview in
jouw nieuwsbrief?